Učenici od 5. do 8. razreda obilježili su Dan sigurnijeg interneta na nastavi informatike
Dan sigurnijeg interneta obilježavao se 6. veljače 2024., a ovo je bila 21. obljetnica obilježavanja toga dana u svijetu. Cilj ove kampanje je doprijeti do djece i mladih, roditelja i skrbnika, učitelja, odgajatelja i stručnih suradnika, kao i industrije, donositelja odluka i političara da ih se potakne da djeluju u sklopu svoje uloge u stvaranju boljeg interneta i promoviraju važnost sigurnijeg i odgovornijeg korištenja interneta.
Učenici od 5. do 8. razreda obilježili su Dan sigurnijeg interneta različitim aktivnostima na nastavi informatike sa svojom učiteljicom Anitom Boroz.
Peti razredi
U petim razredima, učiteljica je učenicima podijelila online igre i Padlet ploču s pitanjima na koja su trebali odgovoriti, a nakon toga su s učiteljicom razgovarali i komentirali svoje odgovore. Učenici su na ovaj način ponavljali sve ono što su ranije usvojili na nastavi. Naglasak je bio na odgojno-obrazovnim ishodima nastavnog predmeta Informatika koji su se odnosili na: dobre i loše strane interneta, opasnosti na internetu, sigurnost i privatnost na internetu, internetski bonton (netiquette), autorska prava na internetu.
Na sljedećim poveznicama možete pročitati njihove odgovore na Padlet pločama:
5.a_2024_Dan sigurnijeg interneta (padlet.org)
5.B_2024_Dan sigurnijeg interneta (padlet.org)
5.c_2024_Dan sigurnijeg interneta (padlet.org)
5.D_2024_Dan sigurnijeg interneta (padlet.org)
Šesti razredi
U šestim razredima aktivnosti su se provodile tijekom osam nastavnih sati. Učenici su se upoznali s pojmom e-učenje, različitim mrežnim zajednicama učenja te s dostupnim mrežnim digitalnim obrazovnim sadržajima. Poseban naglasak je bio na zaštiti privatnosti, poštivanju autorskih prava, sigurnosti na internetu i pronalaženju informacija online i procjeni njihove pouzdanosti. Nakon toga, učili su o digitalnim tragovima, elektroničkom nasilju i pravilima ponašanja na internetu. Gledali smo kratke videozapise o kojima smo zatim razgovarali. Učenici su analizirali i komentirali različite oblike ponašanja kod djece, kritički procjenjivali i argumentirano iznosili svoje mišljenje. Naučili su što je digitalni ugled te kako ostavljati pozitivne digitalne tragove i tako stvarati pozitivan ugled. Uočili su razliku između klasičnog vršnjačkog nasilja i elektroničkog nasilja. Naučili su kako prepoznati elektroničko nasilje, kako reagirati na nasilje ukoliko su svjedoci nasilja ili žrtve nasilja, što poduzeti i kome se obratiti u takvim situacijama. Također, razgovarali smo o odgovornom vlastitom ponašanju i postupcima kojima možemo pokušati spriječiti događanje nasilja. Učenici su naučili više i o pravilima ponašanja na internetu(netiquette).
Nakon toga učenici su radili svoj digitalni poster. Svaki učenik je dobio jednu od sedam tema za svoj digitalni poster: Internet – prednosti i nedostatci, Zlonamjerni programi na internetu, Sigurnije na internetu, Internetski bonton – netiquette, Digitalni tragovi, Elektroničko nasilje – cyberbullying, Postavke privatnosti i autorska prava. Njihov zadatak je prvo bio istražiti svoju temu, napraviti plan digitalnog postera s najvažnijim informacijama te pronaći slike za poster na internetu pri čemu je trebalo poštivati autorska prava. Učenici su izrađivali digitalne postere u programu Canva, a završene radove postavili su na Padlet ploču.
Njihove radove možete pogledati na sljedećim poveznicama:
6.A_2024_Dan sigurnijeg interneta (padlet.org)
6.B_2024_Dan sigurnijeg interneta (padlet.org)
6.C_2024_Dan sigurnijeg interneta (padlet.org)
6.D_2024_Dan sigurnijeg interneta (padlet.org)
Sedmi razredi
U sedmim razredima, učenici su prvo kroz online igre ponovili koje informacije se smiju, a koje se ne smiju dijeliti na internetu, o sigurnosti i privatnosti na internetu i autorskim pravima te o poželjnom i nepoželjnom ponašanju na internetu. Nakon toga, učenici su otvorili Padlet ploču s pitanjima na koja su trebali odgovoriti. Naglasak je bio na odgojno-obrazovnim ishodima nastavnog predmeta Informatika koji su se odnosili na: dobre i loše strane dijeljenja informacija i njihovo brzo širenje na internetu, odgovorno ponašanje na internetu, važnost poštivanja autorskih prava.
Na sljedećim poveznicama možete pročitati njihove odgovore na Padlet pločama:
7.AB_2024_Dan sigurnijeg interneta (padlet.org)
7.CD_2024_Dan sigurnijeg interneta (padlet.org)
Osmi razredi
Aktivnost učenika osmih razreda bila je izrada digitalnog postera s temom: ELEKTRONIČKO NASILJE –CYBERBULLYING u programu Canva. Na posteru je trebalo objasniti što je elektroničko nasilje, kako ga spriječiti, kome se obratiti u slučaju elektroničkog nasilja (kojim osobama, organizacijama) te objasniti pojmove: catfishing, flaming, malware, phishing, spam, cyberstalking, grooming, happy slaping, sexting, trolling. Trebalo je pronaći i prikladne slike za poster, poštujući pri tome autorska prava. Naglasak je bio na odgojno-obrazovnom ishodu nastavnog predmeta Informatika koji se odnosi na sprečavanje elektroničkog nasilja i govora mržnje.
Njihove radove možete pogledati na sljedećim poveznicama:
8.AB_2024_Dan sigurnijeg interneta (padlet.org)
8.CD_2024_Dan sigurnijeg interneta (padlet.org)
Provedenim aktivnostima učenici su uspješno ostvarili ishode učenja iz nastavnog predmeta Informatika i aktivno su sudjelovali u kreiranju „boljeg“ interneta. Postali su još svjesniji važnosti odgovornog i sigurnog korištenja interneta i stekli znanja i vještine koje će moći primijeniti u svakodnevnome životu.
Uvijek imajmo na umu da bolji Internet počinje sa svakime od nas!
Poveznica do videa s fotografijama:
Učiteljica informatike: Anita Boroz