Osnovna škola „Đuro Pilar“, Slavonski Brod

ERASMUS+ AKREDITACIJA

ERASMUS+ AKREDITACIJA

 

Radom na EU projektima od 2014. od kada smo uspješno implementirali aktivnosti projekata i ostvarili planirane ciljeve te ih integrirali u redovite nastavne i međupredmetne kurikule kroz 6 KA2 projekata i jedan KA1 projekt (svi pozitivno ocjenjeni) te osigurali više od 91.000,00€ sredstava za provedbu istih. Uz to je škola od 2014. provodila više nacionalnih EU projekata (ESF, Norway grants, Inerreg IPA CPC, EYF, MZO…) te samostalnih (Zaklada slagalica, CMS, RASB…). Time vođeni, smo u listopadu 2022. godine, našu Školu prijavili na natječaj Agencije za mobilnost i programe EU (AMPEU), izradili potrebnu dokumentaciju (Strategiju internacionalizacije i Europski plan) te smo za naš rad nagrađeni akreditacijom za provođenje Erasmus+ aktivnosti u području Odgoja i općeg obrazovanja (SCH).

KAKO SMO TO NAPRAVILI?

U prvom koraku, izrađen je popis postojećih školskih aktivnosti i proizašlih razvojnih potencijala škole. U ovome su sudjelovali uprava škole, stručna služba, Tim za kvalitetu, Tim za EU projekte (programska skupina) i predstavnici vijeća učenika. Drugim riječima, predstavnici svih razvojnih i edukativnih skupina škole.  U ovom pripremnom krugu razvijene su početne ideje za usklađivanje Erasmus plana. Nakon toga je oformljen Tim za (EU) planiranje koji je sastavljen za daljnji razvoj i konkretizaciju Erasmus plana. U bliskoj suradnji između Tima za planiranje i uprave škole, najvažniji izazovi su bili utvrđivanje potreba naše škole iz kojih se potom razvila specifikacija ciljeva. Uprava škole i Tim za planiranje imali su paralelne prijedloge za ciljano usmjerene aktivnosti i mjere koje su izrađene a koja je usklađena s prijedlozima Vijeća učenika i roditelja. Razvijen je okvirni raspored u kojemu su  aktivnosti usmjerene na više ciljeva s time da su svi ciljevi određeni uz istu „važnost“ i vremenske odrednice. Stvaranjem petogodišnjeg okvira za aktivnosti, Škola je zauzela stav da se proces internacionalizacije škole ne može provoditi pragmatično i bez sprege svih ciljeva. Rad treba biti koordiniran i simultan te se rezultati ostvarivanja svih ciljeva trebaju razvijati spiralnim tijekom uz širenje učinaka, dijeljenje rezultata unutar i van organizacije te suradnički rad na razvoju, evaluaciji i poboljšavanju učinaka aktivnosti. Odabrane su planirane vremenske i organizacijske postavke za koje Škola trenutno ima kapacitete te se očekivanim razvojem aktivnosti i vještina sudionika očekuje da će implementacija kroz 5 godina postati izvještena (rutinska) te postati dijelom kulture škole te redovnog rada. Erasmus plan je, kao referentni dokument, konačno uveden u redoviti kurikul škole 22/23 te postaje dio programa rada škole nakon što je dan na uvid i glasanje (rujan/listopad 2022)  Školskom odboru, Vijeću učitelja, Vijeću roditelja i Vijeću učenika.

ŠTO ĆE NAM AKREDITACIJA DONIJETI?

  1. Promjena načina projektnog razmišljanja
    Erasmus akreditacija naglasak stavlja na dugoročan strateški razvoj ustanove ili organizacije kroz internacionalizaciju i projekte mobilnosti
  2. Ostvarivanje ciljeva Erasmus plana
    Ključni dio Erasmus plana je definiranje ciljeva koje Škola želi ostvariti kroz provedbu mobilnosti u sklopu dodijeljene akreditacije.

KAKO JE ORGANIZIRANO FINANCIRANJE?

Sve aktivnosti su sufinancirane iz Erasmus+ programa za slijedećih 5 godina (2023.-2028.) tj. osigurana su sredstva za taj period.

KOJI SU NAŠI PRIORITETI?

  1. Uključivanje i raznolikost: Jedna je od glavnih vrijednosti Europske unije da svaka osoba ima pravo na kvalitetno i uključivo obrazovanje, osposobljavanje i cjeloživotno učenje kako bi održala i stekla vještine pomoću kojih može u potpunosti sudjelovati u društvu i u budućnosti na tržištu rada. Osobe s manje mogućnosti su osobe kojima je potrebna dodatna podrška zbog toga što su u nepovoljnom položaju u odnosu na druge (siromaštvo, izoliranost mjesta u kojem žive, intelektualne sposobnosti, odrastanje bez roditelja, zdravstveni problemi i sl.). Ovaj prioritet u našoj školi je 2022. od strane školskog Tima za kvalitetu određen kao prioritet za vrijeme 2022/2024 te smo time započeli rad na poticanju uključivosti i raznolikosti prethodno samoj akreditaciji. Tome shodno će Škola u nadolazećem petogodišnjem periodu provoditi aktivnosti (edukacije, mobilnosti, radionice…) na razvijanju svijesti svih učenika o važnosti prihvaćanja i slavljenja različitosti (spol, rasa, nacionalnost, vjera, ekonomski uvjeti…) kao i razumijevanje interkulturalnih različitosti. Dodatno, kroz mobilnosti učenika i učitelja unutar EU i u suradnji sa partnerskim Školama i drugim ustanovama promovirati Hrvatsku kulturu, običaje i duh naše zajednice. Posebna će se pozornost posvetiti uključivanju naših učenika (i njihovih obitelji) sa smanjenim mogućnostima ili poteškoćama u učenju i ponašanju u sve aktivnosti kao ravnopravnih i zbog njihove posebnosti, vrijednih članova naše školske zajednice. U fokusu će nam biti uključive aktivnosti (bave se uključivim temama i/ili uključuju osobe s manje mogućnosti).
  2. Digitalna transformacija: Digitalna transformacija utječe na sve pore našeg društva i mijenja naš život, rad i komunikacije. To više nije pitanje izbora – ona je neizbježna, neophodna i nezaobilazna. Ukorak s recentnim trendovima obrazovanja unutar EU, naša Škola podupire razvoj digitalnih vještina u skladu s Akcijskim planom za digitalno obrazovanje. Omogućava sudjelovanje u kvalitetnom digitalnom osposobljavanju i razmjenama putem platformi eTwinning, School Education Gateway čime potiče stručnu praksu u digitalnom sektoru. u programskom razdoblju od 2021. – do 2027. digitalna transformacija jedan od ključnih prioriteta te je u svim sektorima planirana kroz razvoj osnovnih i naprednih digitalnih vještina, poticanje kombiniranih (blended) mobilnosti, koje uključuju fizičku mobilnost i online učenje u okviru projekata mobilnosti te partnerske projekte koji razvijaju inovativne kurikule i prakse učenja i podučavanja uz uporabu digitalnih sadržajaU našoj školi, još od 2014. program Erasmus+ igra ključnu ulogu u pripremi pojedinaca i organizacija za digitalnu transformaciju odnosno podršku za razvoj digitalnih kompetencija nastavnog osoblja i učenika kako bi ojačali kapacitete Europe u važnim sektorima budućnosti, kao što su umjetna inteligencija, robotika i okolišno inženjerstvo. Škola je 2019. provela istraživanje svojih digitalni kompetencija putem alata SELFIE (Rezultati) te putem Nacionalne platforme ***  (Rezultati) te je Digitalno zrela. Bez obzira na ove povoljne rezultate, Škola će i dalje raditi na razvoju digitalnih kompetencija učenika, učitelja i stručne službe kao i na unaprjeđenju digitalnog poslovanja. Škola planira u nadolazećem periodu putem Virtualnih, kombiniranih i Hibridnih mobilnosti učenika i učitelja obuhvaća niz aktivnosti potpomognutih informacijskim i komunikacijskim tehnologijama, uključujući e-učenje, kojima se ostvaruju ili olakšavaju međunarodna, suradnička iskustva u kontekstu poučavanja, osposobljavanja ili učenja.
  3. Okoliš i borba protiv klimatskih promjena

Svijet je na prekretnici klimatske krize i krize bioraznolikosti; mi smo zadnja generacija koja još može nešto poduzeti na vrijeme. Stoga treba djelovati ekološki odgovorno i živjeti na održiv način. koji pridonose zaštiti okoliša i održivom razvoju. programskim prioritetima posebno se naglašava okolišno odgovorno poslovanje te projekti i prakse koji na inovativan način doprinose zaštiti okoliša, održivom razvoju ili razvoju kompetencija relevantnih za okolišnu održivost. Europski zeleni plan daje smjernice za zelenu preobrazbu društva i gospodarstva EU, s ciljem poboljšanja dobrobiti i zdravlja građana te pozitivnog utjecaja na klimatske promjene. U našim dosadašnjim projektima smo u svojim projektima uvodili zelene prakse te ostvarili znatan učinak na sudionike (učenike, učitelje), te nadamo se i na lokalnu zajednicu, sveopću javnost, te naravno, na prirodu. Naša će Škola u nadolazećem periodu provoditi aktivnosti na osvještavanju i obrazovanju naših učenika (učitelja i zajednice) na primjenu „zelenih“ životnih vodilja, očuvanju prirode, održivom razvoju i racionalnom korištenju resursa, razvoju bioekonomije i bioetičkim načelima. Dodatno, Škola će svoje poslovanje voditi po istim načelima te pokušati biti primjer dobre prakse učenicima i drugim Školama u RH i EU. Tako planiramo: putovati zeleno, birati ekološki proizvedenu hranu, birati ekološki prihvatljive prostore za aktivnosti, educirati se o ekološkim temama, ohrabrivati učenike, učitelje i upravu na ekološki prihvatljiva ponašanja te uključivati obrazovanje o okolišu i održivom razvoju u naše svakodnevne aktivnosti i kurikule.

  1. Sudjelovanje u demokratskom životu

U sklopu izvannastavne aktivnosti „Građanski odgoj“ se u našoj se Školi, od 2015. provode razne aktivnostina obrazovanju učenika te se kao međupredmetna tema u svim školskim predmetima provodi edukacija učenika i učitelja o temama sudjelovanja u demokratskom životu naše škole i zajednice. Akcijskim planom za europsku demokraciju utvrđuju se mjere za promicanje slobodnih i poštenih izbora, veću slobodu medija i suzbijanje dezinformacija, kako bi se ojačao položaj građana i uloga demokracije u Europskoj uniji. Time vođeni, od naših učenika planiramo napraviti „jačanja demokracije i ljudskih prava. Poticanje i osnaživanje građana i građanki da se aktiviraju i uključe u demokratske procese u svojim zajednicama i Europskoj uniji. Aktivno građanstvo, promoviranje zajedničkih europskih vrijednosti, razvoj kritičkog mišljenja, medijske pismenosti te socijalnih i interkulturalnih kompetencija kako bi građani i građanke bili osnaženi za aktivno sudjelovanje u društvenom i političkom životu europske zajednice a uz to, naglasak je i na obrazovanju i podizanju svijesti o europskom građanstvu i ulozi svake osobe u izgradnji zajedničke europske budućnosti. Tako će naša Škola u nadolazećem periodu provoditi aktivnosti usmjerene na prepoznavanje promjena koje želimo da se dogode u našoj školi i zajednici, odabrati relevantne dionike iz naše bliže i šire lokalne zajednice, odabirati uključive i poticajne metode te pružiti podršku našim učenicima i učiteljima za obrazovanje o ovim temama te aktivan doprinos razvoju naše zajednice u zajednicu u kojoj „rastu“ aktivni građani koji će u budućnosti biti relevantan i educiran segment utjecaja na razvoj demokracije i poštivanja ljudskih prava

CILJEVI ŠKOLSKOG ERASMUS PLANA

  1. Uspostavljanje ravnoteže između poticanja darovitih, inkluzije i promicanja slabijih učenika s ciljem podijeljenog sudjelovanja i osiguravanja obrazovne jednakosti.
  2. Proširenje obrazovanja za ekološki održiv način života s ciljem osnaživanja učenika i inovativnim razmišljanjem učitelja u skladu s Europskim referentnim okvirom.
  3. Poboljšanje digitalnih vještina učitelja i učenika u područjima komunikacije, medijske pismenosti i sigurnosti na internetu s ciljem snažnijeg STEM profila škole.
  4. Interkulturalno učenje i razvoj europskog načina mišljenja i svijesti kroz demokratsko sudjelovanje u životu škole i šire zajednice.

KAKO PLANIRAMO OSTVARITI NAŠE ZADANE CILJEVE U SKLADU S PRIORITETIMA?

  1. Kao rijetko koje drugo, uspostavljanje ravnoteže između poticanja darovitih, inkluzije i promicanja slabijih učenika nam je posebno važno. Individualizacija procesa učenja i poučavanja je izazov u našem suvremenom svijetu odgoja i obrazovanja. Nove metodičko-didaktičke metode su potrebne u nastavi i u izvannastavnim aktivnostima. Sve ovo se odnosi i na darovite učenike te učenike s poteškoćama koje želimo podržati na najbolji mogući način i ponuditi obrazovanje za učenike s manje prilika koje će ih osnaživati. Za sve učenike želimo otvoriti perspektive u i izvan učionice. U tom su kontekstu međunarodne aktivnosti kao npr. Školska partnerstva, razmjene učenika i tematski povezani projekti jedinstvena prilika za uspostavljanje ravnoteže između poticanja darovitih, inkluzije učenika s različitim prilikama i promicanja akademski slabijih učenika u smislu dijeljenog sudjelovanja i osiguravanja obrazovne jednakosti. Kroz ostvarivanja ciljeva planiranih aktivnosti će svi učenici naše škole dobiti jednake prilike da ostvare njihove pune potencijale, akademske, socijalne i osobne.
  2. Proširenje obrazovanja za ekološki održiv način života se odnosi na naše potrebe za povećanjem svijesti o potrebi održivog načina života. Globalni se resursi troše neodrživo, na račun drugih regija/zemalja. Time regeneracija okoliša  nije održiva. Pristup rješenju leži u 1)dobro utemeljenom znanju pojedinaca i posljedičnoj svijesti o realnoj situaciji. Individualni i društveni način života je potrebno prilagoditi održivosti. 2)Kao što je formulirano u strategiji Europa 2030, ti se ciljevi također primjenjuju mobiliziranjem mladih da razviju inovativno razmišljanje i pozitivnim djelovanjem potiču ovakvu perspektivu. Razradom održivih načina putovanja s učenicima te edukacijom učitelja o učinkovitim načinima poučavanja ovih tema će škola imati osnovu za racionalizaciju korištenja svojih financijskih resursa. Škola planira maksimalno racionalno upravljati sa svojim energetskim resursima (struja, plin, voda). Analizom rezultata svih aktivnosti će škola nastojati uvesti ove stavove i znanja u svakodnevne živote (škole i zajednice)
  3. Poboljšanje digitalnih vještina učitelja i učenika u područjima komunikacije, medijske pismenosti i sigurnosti na internetu je važno jer su digitalni uređaji postali dio naše svakodnevice. Korištenje digitalne tehnologije u modernom svijet rada i razvoj novih područja digitalne tehnologije zahtijevaju djelovanje u području obrazovanja koje mladima kroz digitalno obrazovanje otvara bolje i raznovrsnije mogućnosti za karijeru. U suradnja s našim partnerima, planiramo razvijati kompetencije u međunarodnoj digitalnoj komunikaciji kao i prepoznavanje pouzdanih izvora informacija i vrednovanje utjecaja digitalne tehnologije na naš svakodnevni život. Provodit ćemo aktivnosti vezane uz robotiku, medijsku pismenost. Isto se promiče na međunarodnoj razini (2009, preporuke EK). Na taj način ovaj cilj značajno doprinosi unaprjeđenju nastave kako metodološki tako i s obzirom na buduću radnu orijentaciju učenika. Ostvarivanje ciljeva bi našu školu učinilo digitalno zrelom, spremnom na digitalno poslovanje i obrazovanje te mjestom gdje učenici dobivaju adekvatno digitalno obrazovanje.
  4. Interkulturalno učenje i razvoj europskog načina mišljenja i svijesti kao cilj podrazumijeva prihvaćanje drugih što čini osnovu za toleranciju, poštovanje i demokratsko razmišljanje omogućava suočavanje sa našom i drugim kulturama. Zajednički kulturni korijeni promiču europsku koheziju, a različitosti obogaćuju našu zajednicu što nas čini – Europljanima. Ovaj cilj planiramo ostvariti na dvije razine:
  1. U susretima učitelja i učenika, kroz doživljaj kulturnih i demokratskih aktivnosti i procesa, jača se izravna suradnja i demokratski duh
  2. Priprema i praćenje korištenjem digitalnih platformi i sredstava komunikacije (e-Twinning) povećava komunikacijske, jezične vještine i digitalne vještine. Stečeno znanje s obzirom na važnost interkulturalnog učenja i važnost predmeta povezanih s građanskom kulturom, postaje upotrebljivo u svakodnevnom životu. S partnerima se raspravlja o općem obrazovanju za demokratski život u odnosu na praksu. Učiti se i razmjenjivati strategije optimizacije i pripreme školskih programa/kurikula.

Za svaki od prioriteta Škola imenuje članove Tima iz reda učitelja, stručnih suradnika i uprave te predstavnike Vijeća učenika i roditelja čiji će zadatak kroz slijedećih 5 godina aktivno raditi na ostvarivanju svih ciljeva četiriju prioriteta.

Siječanj 2023.

Igor Nikičić, ravnatelj

Aktivnost sufinancirana kroz Aktivnost osposobljavanja i suradnje u okviru programa Erasmus+, koji provodi Agencija za mobilnost i programe Europske unije.

Sadržaj ove publikacije je isključiva odgovornost Osnovne škole „Đuro Pilar” Slavonski Brod

Letak-akreditacija (AMPEU)

Your Title Goes Here

Your content goes here. Edit or remove this text inline or in the module Content settings. You can also style every aspect of this content in the module Design settings and even apply custom CSS to this text in the module Advanced settings.

Skip to content