Osnovna škola „Đuro Pilar“, Slavonski Brod

Učenici od 5. do 8. razreda obilježili su Dan sigurnijeg interneta na nastavi informatike

Dan sigurnijeg interneta obilježavao se 11. veljače 2025. Cilj ove kampanje je doprijeti do djece i mladih, roditelja i skrbnika, učitelja, odgajatelja i stručnih suradnika, kao i industrije, donositelja odluka i političara da ih se potakne da djeluju u sklopu svoje uloge u stvaranju boljeg interneta i promoviraju važnost sigurnijeg i odgovornijeg korištenja interneta.

Učenici od 5. do 8. razreda obilježili su Dan sigurnijeg interneta različitim aktivnostima na nastavi informatike sa svojom učiteljicom Anitom Boroz.

PETI RAZREDI

U petim razredima, učiteljica je učenicima podijelila online igre i Forms obrazac koji su trebali ispuniti, a nakon toga su s učiteljicom razgovarali i komentirali svoje odgovore. Učenici su na ovaj način ponavljali sve ono što su ranije usvojili na nastavi. Naglasak je bio na odgojno-obrazovnim ishodima nastavnog predmeta Informatika koji su se odnosili na: dobre i loše strane interneta, opasnosti na internetu, sigurnost i privatnost na internetu, internetski bonton (netiquette), autorska prava na internetu.

ŠESTI RAZREDI

U šestim razredima aktivnosti su se provodile tijekom osam nastavnih sati. Učenici su se upoznali s pojmom e-učenje, različitim mrežnim zajednicama učenja te s dostupnim mrežnim digitalnim obrazovnim sadržajima. Poseban naglasak je bio na zaštiti privatnosti, poštivanju autorskih prava, sigurnosti na internetu i pronalaženju informacija online i procjeni njihove pouzdanosti. Nakon toga, učili su o digitalnim tragovima, elektroničkom nasilju i pravilima ponašanja na internetu. Gledali smo kratke videozapise o kojima smo zatim razgovarali. Učenici su analizirali i komentirali različite oblike ponašanja kod djece, kritički procjenjivali i argumentirano iznosili svoje mišljenje. Naučili su što je digitalni ugled te kako ostavljati pozitivne digitalne tragove i tako stvarati pozitivan ugled. Uočili su razliku između klasičnog vršnjačkog nasilja i elektroničkog nasilja. Naučili su kako prepoznati elektroničko nasilje, kako reagirati na nasilje ukoliko su svjedoci nasilja ili žrtve nasilja, što poduzeti i kome se obratiti u takvim situacijama. Također, razgovarali smo o odgovornom vlastitom ponašanju i postupcima kojima možemo pokušati spriječiti događanje nasilja. Učenici su naučili više i o pravilima ponašanja na internetu(netiquette).

Nakon toga učenici su radili svoj digitalni poster. Svaki učenik je dobio jednu od sedam tema za svoj digitalni poster: Internet – prednosti i nedostatci, Zlonamjerni programi na internetu, Sigurnije na internetu, Internetski bonton – netiquette, Digitalni tragovi, Elektroničko nasilje – cyberbullying, Postavke privatnosti i autorska prava. Njihov zadatak je prvo bio istražiti svoju temu, napraviti plan digitalnog postera s najvažnijim informacijama te pronaći slike za poster na internetu pri čemu je trebalo poštivati autorska prava. Učenici su izrađivali digitalne postere u programu Canva, a završene radove postavili su u OneNote digitalnu bilježnicu.

Njihove radove možete pogledati na sljedećim poveznicama:

6.A Dan sigurnijeg interneta 2025.godine

6.C Dan sigurnijeg interneta 2025.godine

6.D Dan sigurnijeg interneta 2025.godine

SEDMI RAZREDI

U sedmim razredima, učenici su prvo kroz online igre ponovili koje informacije se smiju, a koje se ne smiju dijeliti na internetu, o sigurnosti i privatnosti na internetu i autorskim pravima te o poželjnom i nepoželjnom ponašanju na internetu. Nakon toga, učenici su ispunili Forms obrazac koji im je učiteljica podijelila te su nakon toga zajedno s učiteljicom analizirali svoje odgovore. Naglasak je bio na odgojno-obrazovnim ishodima nastavnog predmeta Informatika koji su se odnosili na: dobre i loše strane dijeljenja informacija i njihovo brzo širenje na internetu, odgovorno ponašanje na internetu, važnost poštivanja autorskih prava.

OSMI RAZREDI

Aktivnost učenika osmih razreda bila je izrada digitalnog postera s temom: ELEKTRONIČKO NASILJE –CYBERBULLYING u programu Canva, a završeni rad su objavili na Microsoft Whiteboard ploču. Na posteru je trebalo objasniti što je elektroničko nasilje, kako ga spriječiti, kome se obratiti u slučaju elektroničkog nasilja (kojim osobama, organizacijama) te objasniti pojmove: catfishing, flaming, malware, phishing, spam, cyberstalking, grooming, happy slaping, sexting, trolling. Trebalo je pronaći i prikladne slike za poster, poštujući pri tome autorska prava. Naglasak je bio na odgojno-obrazovnom ishodu nastavnog predmeta Informatika koji se odnosi na sprečavanje elektroničkog nasilja i govora mržnje.

Najbolje učeničke radove možete pogledati na sljedećim poveznicama:

Poveznica postera 1

Poveznica postera 2

Poveznica postera 3

Poveznica postera 4

Poveznica postera 5

Poveznica postera 6

Poveznica postera 7

Poveznica postera 8

Provedenim aktivnostima učenici su uspješno ostvarili ishode učenja iz nastavnog predmeta Informatika i aktivno su sudjelovali u kreiranju „boljeg“ interneta. Postali su još svjesniji važnosti odgovornog i sigurnog korištenja interneta i stekli znanja i vještine koje će moći primijeniti u svakodnevnome životu.

Uvijek imajmo na umu da bolji internet počinje sa svakim od nas!

 

Tekst i fotografije: Anita Boroz, učiteljica informatike

Skip to content