Osnovna škola „Đuro Pilar“, Slavonski Brod

Nastavnici Osnovne škole „Đuro Pilar“ iz Slavonskog Broda, Mirta Malčić i Ivan Ilišević, sudjelovali su u međunarodnom programu stručnog usavršavanja na Tenerifima, koji je bio usmjeren na iskustveno učenje kroz prirodu i povijest. Program je dio europskih inicijativa za promicanje inovativnih obrazovnih pristupa i jačanje kompetencija učitelja u području građanskog odgoja, održivosti i kulturne svijesti. Tenerife, najveći otok Kanarskog arhipelaga, poslužio je kao inspirativno okruženje za proučavanje povezanosti prirodnih procesa, kulturnog identiteta i društvenih vrijednosti. Tijekom brojnih terenskih aktivnosti, sudionici su imali priliku istraživati vulkanski pejzaž Nacionalnog parka Teide, raznoliku floru i faunu te povijesne lokalitete koji svjedoče o bogatoj, ali i složenoj prošlosti otoka. Poseban naglasak tijekom programa bio je stavljen na razumijevanje demokratskog društva i kritičko promišljanje odnosa kolonizatora prema domorodačkom stanovništvu Guanchima, izvornim stanovnicima Kanarskih otoka. Kroz radionice i terenski rad, nastavnici su analizirali povijesne izvore, razgovarali s lokalnim povjesničarima te raspravljali o načinima na koje se kolonijalna prošlost interpretira u suvremenom obrazovanju. „Ovakvi programi omogućuju nam da iz prve ruke doživimo kako priroda, povijest i društvo oblikuju identitet jedne zajednice. Istodobno, potiču nas da vlastiti rad s učenicima obogatimo novim perspektivama i metodama učenja kroz iskustvo“, istaknula je Mirta Malčić. Nastavnik Ivan Ilišević je dodao: „Iskustveno učenje u ovakvom okruženju pomaže nam da učenicima približimo važne teme poput tolerancije, poštovanja različitosti i promišljanja o društvenoj pravednosti. Tenerife su nam pokazali koliko je važno razumjeti povijest i prirodu kao međusobno povezane učitelje.“ Sudjelovanjem u ovom programu, nastavnici OŠ „Đuro Pilar“ pridonijeli su jačanju međunarodne suradnje i razmjeni dobrih praksi u obrazovanju, te su stečena iskustva planirali prenijeti u svoje nastavne aktivnosti – osobito kroz projektne i terenske oblike nastave. Program je još jednom pokazao koliko je iskustveno učenje snažan alat za razvoj kritičkog mišljenja, empatije i aktivnog građanstva – vrijednosti koje su temelj suvremenog, demokratskog obrazovanja.

Tekst napisao: Ivan Ilišević

Skip to content