Osnovna škola „Đuro Pilar“, Slavonski Brod

Jačanje mentalne snage darovitih učenika

Osnovne informacije o projektu:

Projekt Jačanje mentalne snage darovitih učenika prijavljen je u rujnu 2024.godine na Poziv za financiranje projekata s darovitim učenicima u osnovnim i srednjim školama u školskoj godini 2024./2025. Za projekt je Ministarstvo odgoja i obrazovanja odobrilo financijska sredstva u iznosu od 999,49eur.

Trajanje projekta: rujan 2024. – lipanj 2025.

Projektni tim:

Ema Filajdić, psihologinja voditelj projekta

Martina Šošić, učiteljica razredne nastave

Karolina Čačić, učiteljica likovne kulture

Matea Maljik, učiteljica informatike

Sanja Kosanović, učiteljica matematike

Maja Šimić, učiteljica hrvatskog jezika

Cilj projekta:

Cilj projekta Jačanje mentalne snage darovitih je tijekom raznolikih didaktički i metodički bogatih aktivnosti razvijati socio-emocionalne vještine uz poticanje kognitivnog razvoja darovitih učenika. Pristup darovitim učenicima treba biti obuhvatan i nužno je voditi računa o cjelokupnom razvoju darovitih učenika. Ovakvim pristupom omogućit će se poticanje i razvijanje logičkog mišljenja, rješavanju izazovnih i problemskih zadataka, zaključivanja, kreativnosti i suradnje, ali i nužne socio-emocionalne vještine kao što su samostalnost, samoregulacija, kontrola emocija, tolerancija, spremnost na suradnju, umijeće rješavanja problema, samokontrola i zahvalnost. Na ovaj način darovitim učenicima omogućit će se prijeko potrebna potpora u odgojno-obrazovnom smislu i postaviti temelje za skladan razvoj ličnosti u cjelini.

Aktivnosti i metode koje će se provoditi u projektu:

  1. Formiranje i imenovanje Tima za darovite učenike. Podjela rada i dogovor oko provođenja projektnih aktivnosti.
  2. Ostvarivanje suradnje sa školama OŠ Hugo Badalić, Slavonski Brod i OŠ „Ivan Goran Kovačić“, Slavonski Brod, Gradskom knjižnicom Slavonski Brod i dječjim vrtićem Cekin.
  3. Identifikacija potencijalno darovitih učenika. U sva 4 odjela 4.razreda psihologinja provodi postupak identifikacije nakon čega će biti formirana skupina darovitih učenika.
  4. Predstavljanje projekta prethodno identificiranim darovitim učenicima i njihovim roditeljima na roditeljskom sastanku. Predstavljanje i informiranje učitelja na Učiteljskom vijeću o provođenju projekta.
  5. Izrada loga projekta i postavljanje web mjesta na mrežnoj stranici škole.
  6. Izrada učeničke razvojne mape, e-portfolio DarMap

Praćenje i vrednovanje aktivnosti

Projekt će se pratiti i vrednovati putem evaluacijskih upitnika koje će učenici ispunjavati nakon svake provedene radionice. Evaluacijskim upitnikom ispitivat će se njihovo mišljenje o korisnosti, zadovoljstvu i sadržaju projektnih aktivnosti. Sve projektne aktivnosti provodit će se transparentno što znači da će se kontinuirano pratiti tijek projekta i diseminirati na mrežnoj stranici škole. Završno predstavljanje projekta i objava rezultata bit će provedeno na školskoj razini, ali dostupno i široj javnosti i medijima.

Rezultati

Provođenjem projektnih aktivnosti očekuje se poboljšanje vještina učenika uključujući kognitivne, socijalne i emocionalne vještine. Učenici će ovladati vještinama koje su nužne za aktivno sudjelovanje u svim područjima društvenog života kao i ostvarivanje svog potpunog potencijala. Očekuje se bolji pristup izazovnim i problemskim zadacima i donošenju zaključaka, više mogućnosti za iskazivanje kreativnosti, bolje izražavanje emocija, spremnost na suradnju, preuzimanje odgovornosti te samosvijest u prezentiranju svog mišljenja, stavova i uradaka. Edukacije za provoditelje projekta omogućit će stjecanje znanja o područjima koja su važna za rad s darovitim učenicima. Uporabom digitalnih tehnologija i aplikacija razvit će se digitalne vještine učenika. Tijekom provođenja projektnih aktivnosti ojačat će se suradnja među učenicima kao i među provoditeljima projekta i suradnicima na projektu.

Ema Filajdić, stručni suradnik psiholog

Skip to content