Osnovne informacije o projektu:
Projekt Kreativna matematika prijavljen je u studenom 2023.godine na Poziv za financiranje projekata s darovitim učenicima u osnovnim i srednjim školama u školskoj godini 2023./2024. Za projekt je Ministarstvo odgoja i obrazovanja odobrilo financijska sredstva u iznosu od 1427,00eur.
Trajanje projekta: siječanj 2024. – lipanj 2024.
Projektni tim:
Ema Filajdić, psihologinja voditelj projekta
Darija Grgić, učiteljica razredne nastave
Matea Paljuca, učiteljica informatike
Sanja Kosanović, učiteljica matematike
Cilj projekta:
Cilj projekta Kreativna matematika je tijekom 12 predviđenih aktivnosti poticati i razvijati učeničko promišljanje, planiranje i rješavanje matematičkih problema. Primjenom i izradom matematičkih zadataka i igara darovite učenike će se usmjeravati razmišljanju na matematički način. Koristeći se matematičkim zaključivanjem, učenicima će se omogućiti bolje razumijevanje matematike. Na ovaj način utjecat će se na jačanje matematičke pismenosti što će imati za rezultat aktivno sudjelovanje i doprinos modernom društvu.
Aktivnosti i metode koje će se provoditi u projektu:
Radionice za učenike podijeljene su u tri faze koje se u nekim dijelovima preklapaju.
- Prva faza odnosi se na rješavanje matematičkih i logičkih zadataka
- Druga faza uključuje izradu igara i digitalne zbirke igara
- U trećoj fazi učenici se koriste stečenim znanjem i vještinama koje primjenjuju, prezentiraju i prenose drugima
Radionice s učenicima provodit će članice Tima za darovite u školi u suradnji s vanjskim stručnjacima iz udruge Connect IT koja je proglašena Europskom točkom za darovite (European Talent Point) te voditeljicom kabineta za darovite učenika iz dječjeg vrtića Cekin.
Praćenje i vrednovanje aktivnosti
Projekt će se pratiti i vrednovati putem evaluacijskih upitnika koje će učenici ispunjavati nakon svake provedene radionice. Evaluacijskim upitnikom ispitivat će se njihovo mišljenje o korisnosti, zadovoljstvu i sadržaju projektnih aktivnosti. Vodit će se evidencija broja sudionika prisutnih na radionicama. Po završetku projekta detaljan evaluacijski upitnik ispunit će provoditelji projekta kako bi se vrednovale projektne aktivnosti i projekt u cijelosti.
Sve projektne aktivnosti provodit će se transparentno što znači da će se kontinuirano pratiti tijek projekta i diseminirati na mrežnoj stranici škole.
Završno predstavljanje projekta i objava rezultata bit će provedeno na školskoj razini, ali dostupno i široj javnosti i medijima.
Voditelj projekta izradit će izvješće na propisanom obrascu o provedenim aktivnostima i utrošenim sredstvima u sklopu provođenja projekta.
Rezultati
Provođenjem projektnih aktivnosti očekuje se poboljšanje vještina učenika i proširivanje njihovih znanja vezano uz rješavanje matematičkih problema. Učenici će ovladati tehnikama koje će ih potaknuti razmišljanju na matematički način i matematičkom zaključivanju što su aspekti matematičke pismenosti. Bit će sposobni koristiti matematičko znanje kako bi prepoznali problem i formulirali ga na matematički način. Uporabom digitalnih tehnologija i aplikacija razvit će se digitalne vještine učenika. Očekuje se više suradničkog učenja, timski rad i preuzimanje odgovornosti. Ojačat će se suradnja među učenicima kao i među provoditeljima projekta i suradnicima na projektu.
Ema Filajdić, stručni suradnik psiholog
AKTIVNOSTI:
https://os-djpilar-sb.skole.hr/radionica-trimino/
https://os-djpilar-sb.skole.hr/11-tjedan-za-darovitost-19-3-22-3-2024-2-simpozij-dobre-prakse-dr-sc-jasne-arrigoni/