Učenici 4. c i 4. d razreda sa svojim učiteljicama Josipom Matić i Majom Badanjak Butković 31.10.2025. imali su zanimljiv i edukativan dan zahvaljujući slikovnici autorice Katarine Halužan “Kako su Dora i Mario spasili hranu”, izdavač Ministarstvo poljoprivrede, šumarstva i ribarstva. Slikovnica djeci na zabavan i edukativan način pojašnjava što je to otpad od hrane i kako se treba ponašati da ga smanjimo. Da bi djeca razumjela zašto je važno smanjiti otpad od hrane, bitno je ponoviti kako je za proizvodnju hrane potrebno puno truda i vremena. Slikovnica je potaknula učenike na razmišljanje o važnim temama poput očuvanja hrane, zdravih prehrambenih navika i zaštite okoliša.
Nakon zajedničkog čitanja slikovnice, učenici su razgovarali o porukama koje ona prenosi – kako ne bacati hranu, kako je pravilno skladištiti te zašto je važno brinuti o okolišu. Razgovor je bio poticajan i otvorio mnoga pitanja, a učenici su pokazali veliko zanimanje za temu.
Učenici 4. d razreda nastavili su s kreativnim zadatkom: svaki učenik nacrtao je svoj obrok, pazeći da bude zdrav i raznolik. Nakon toga su se podijelili u skupine i izrađivali plakate na temu zdrave prehrane, koristeći svoje crteže, izreke i poruke koje potiču na zdrav način života.
Učenici 4. c razreda su, osim razgovora o hrani, proširili temu na važnost očuvanja okoliša i održive načine proizvodnje energije. Razgovarali su o tome kako se energija može dobivati iz prirodnih izvora poput vjetra i sunca, te su u kreativnom dijelu radionice izrađivali vjetrenjače od kartona. Neki učenici su se odlučili za likovno izražavanje pa su temperama slikali voćnjake i povrtnjake, prikazujući prirodu kao izvor zdravlja i života.
Ove kreativne i edukativne aktivnosti učenika 4. c i 4. d razreda uklapaju se u ciljeve Erasmus + projekata Okoliš i klimatske promjene te Digitalna transformacija, koji proširuju obrazovanje za ekološki održiv način života te jačanje digitalnih kompetencija, kritičkog mišljenja i interdisciplinarnog pristupa učenju.
Ove aktivnosti pokazale su kako se kroz slikovnicu i razgovor mogu potaknuti djeca na razmišljanje o važnim životnim temama. Učenici su kroz igru, likovno izražavanje i timski rad razvijali svijest o zdravoj prehrani, očuvanju okoliša i održivom razvoju.
Tekst napisala: Maja Badanjak Butković, učiteljica